mandag den 23. januar 2012

Doktoren

Her er doktor Emig. han er kunstner. Man skla næsten se ham nå han om søndagn samler alle i sienceseneret til maleunervisnig. Så han står med alle sin farver fra hel universt. og bare maler og maler og ogse ryge mange cirutter . hans lomme r hel fuld. og pensler bag alle ørne. Han er imod nazierne. Allered da amrikanerne var lig gået i land i frankirg sage han til føren at det var slut kaput og han vill iverfald skride væk nu. ogh na havde fakt ALDRIG trot på det. sElvom han havede bygget mange maskiner og malet templerne. MEn det var bare fodi der var ike andt at gøre. Og hitler blev helt rasen og ville hænge Emig (doktor) for sit bedrageri. Men Emig sto fast og sagde det igen lige i førens ansigt, at han var tosset og ville dø af det. Så tog han alel sine malerier og guld og en undervansbåd. Han rejste ned til sypolen, hvor han havde et hule med sine bedste venner . Hanbode der i mange år til han ku komme til bage ude der blev problemer med englænderne og amrikanerne. FOr han var ikke med til al det sindsyge dumme lort de hade lave. Han maled bare . Nu vil han redde verden og han kn aldrig dø, for han har lavet en drik å man ikke kan dø. han skal bare lige tanke batteriern op, når han sover. Det er det samme md Oberst Nøørgaard. De kenner hinanden fra gamel dage. NOko mdet. Det var bare lig en lile pæsentasjon. Jeg har vært ude på land ,misson hvor jeg lært og levei bjrgne om vintern hvis det blir nøvendigt, MEn vi er mest ved at pakke og lav planer til Indien, når vi skle ekspiditomn snart og finde . Nej det må jeg ikk sige innu. Jeg må heller stop her, for jeg skal pase på og ikk sige mer en d jeg må- Det er så let når man bare skriv og sporget bar køre deruda. Det er sengetid der en lang ag i morgne med meget træning.

1 kommentar:

  1. Jens Ole, jeg vil bare minde dig om dit søvnbehov.Fint nok at du er så benovet over folk der render rundt maler billeder. I min by, som du jo kender så godt, er der en købmand og en damefrisør, som laver de skønneste billeder. men det betyder jo ikke at jeg besvimer hver gang jeg ser nogle kla,,,, nogle penselstrøg. Husk osse den kritiske sans og sunde fornuft. Fx Obersten der ikke kan male en streg uden den bliver skæv, han er jo dygtig på så mange områder. Ka lave røgringe og jeg ved snart ikke hvad. Men gode sovehilsner herfra. Onkel er ude at samle kogler i skoven.

    SvarSlet